Jak kolorowanki wpływają na dzieci

Kolorowanie to aktywność, która pozwala dzieciom prawidłowo się rozwijać. Niepozorny rysunek daje ogrom korzyści dla najmłodszych.

Wyobraźnia i kreatywność

Dzieci malują to co dobrze znają, domki, płotki i słoneczka. Lecz w pewnym momencie pojawiają się ptako-ryby albo latające samochody. Dzieci eksperymentują i samodzielnie decydują o barwach jakie wykorzystają do swojego rysunku. Dzieci nie musza trzymać się ściśle wzoru, który narzucamy.

Poprawa zdolności motorycznych

Dzieci uczą się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, jest to wstęp do nauki pisania w szkole. Na początku kolorowanki są duże, by dziecku było łatwiej zabarwić rysunek. Później jednak rysunki stają się coraz bardziej szczegółowe i ostatecznie dzieci radzą sobie z kolorowaniem nawet najdrobniejszych elementów rysunku.

Cierpliwość i skupienie

Dzieci nie potrafią zbyt długo usiedzieć w jednym miejscu. Kolorując muszą skupić całą swoją uwagę na rysunku, uczą się wtedy jak cierpliwie podejść do zadania. Kolorowanki to doskonały trening koncentracji.

Emocje

Dzieci nie zawsze potrafią werbalnie przekazać nam co czują. Nie potrafią rozmawiać o emocjach, nie zawsze znają słowa, które chcemy od nich usłyszeć. Rysując lub kolorując dzieci mogą przekazać nam jak się czują. Dobór kolorów ma wartość terapeutyczną. Dzieci mogą dzięki kolorom wyrazić swoje uczucia.

Trening małej motoryki

Kolorowanie to nie tylko nadawanie kolorów obrazkom. Często trzeba przygotować sobie stanowisko pracy. Przysunąć krzesełko, otworzyć piórnik i zatemperować kredki! Dzieci wykonując te z pozoru nieistotne czynności trenują swoją koordynacje. Dzięki nim łatwiej będzie uczyć się pisania w szkole.

Co zachęci dzieci do kolorowania?

-nowe kredki, czasem te które są w piórniku nie leżą dobrze w rączce lub są ubogie w kolory. Warto zainwestować w nowe kredki, które zachwycą barwami.

-inna kolorowanka, być może tematyka kolorowanki (do kupienia w księgarni) nie jest dla malucha interesująca. Można wtedy wydrukować takie rysunki, które są w obszarze zainteresowań dziecka.

-dziecko trzeba chwalić, bez tego nie będzie chętnie kolorować.